Advertajzing,nekad & sad.
Arheolozi se susrecu sa prvim tragovima advertajzinga koji datiraju jos iz davne 3000te. god pre nove ere. U starom Vavilonu preteca prvog advertajzinga bilo je postavljanje vidnog displeja ispred objekta. Obicnoje to bio znak koji je bio upadljivo ispasan na zidu ili drvetu. Arheolozi su otkrili velikih broj takvih znakova u rusevinama starog Rima I Pompeje.


Jedan takav oglas pronadjen u Rimu postavljen sa clijljem da se zemljiste oglasi u najam, drugi iscrtan na jednom zidu u Pompeji privlacio je paznju putnika i davao im smernice za posetu gostione koja se nalazila u drugom gradu. Srednji vek nosi sa sobom I porast znanja, komunikacije i prvu spoznaju prednosti ‘’word of mouth’’ nachina advertajzinga. Jednostavano, no veoma efektivno u to doba. Gradski oglasivaci ili kako sui h u to vreme nazivali ‘criers’-predstavljali su gradjane angazovane najcesce od strane lokalnih trgovaca sa ciljem da na javnim gradskim trgovima glasno uzvikuju javna obavestenja,sto je najcesce podrazumevalo cene I kratak opis robe koju je trgovac nudio. Nesto kasnije oni postaju sastavni deo svih vecih I bitnijih ulica kolonijalnih Americkih naseobina. Na neki nacin danas ih smatramo pretecom modernih radio & TV spikera. Nakon gradskih oglasivaca susrecemo se i sa prvim stampanim vidom oglasavanja,medjutim prvi ozbiljan napredak I benefit kod ovakve vrste advertajzinga belezimo tek nakon 1450. god kada je Johannes Gutenberg pokrenuo prve rotirajuce prese za stampanje sto je konacno omogucilo masovnu primenu I distribuciju postera I cirkulara. Prvi oglas u Engleskoj pojavio se 1472 god. u obliku ceduljice koja ja na prodaju nudila molitvenik. Dve stotine godina kasnije objavljen je prvi oglas u lokalnim novinama a sadrzao je obavestenje o nagradi za onoga ko vrati dvanaest ukradenih konja. U kolonijama Amerike, Boston News – Letter, prve novine koje su redovno stampane u Americi , pocinju

sa redovnim objavlanjem oglasa 1704. godine, a oko dvadeset pet godina kasnije Benjanim Frenklin oglasima daje prvi vizuleni dizajn primenom prvih krupnih boldovanih naslova. Danas je advertajzing mnogo kompleksniji I predstavlja nesto mnogo slozenije od upadljivog znaka I slovnog postera, medjutim sustina je ostala ista..skrenuti paznju,informistai I na kraju ubediti potencijalnog potrosaca u svrsishodnost predmeta oglasavanja.
Dr.Steuart Henderson Britt, veliki covek advertajzinga je rekao: ‘’Obavljati posao bez oglasvanja je isto kao i namigivati devojci umraku. Vi znate sta radite, ali nikodrugi ne zna." Sa druge strane, David Ogilvy upozorava: ‘’Nikada nemojte napisati oglas koji ne bi voleli da proita Vasa porodica." S druge strane, oni koji ne vole da se previe oslanjaju na advertajzing obino citiraju John-a Wanamaker-a, magnata robnih kuca, koji je rekao: ‘’Znam da je polovina mog oglasavanja uzaludna, ali ne znam koja je to polovina."
10 najuticajnijih reklamnih slogana
Tagline Guru je objavio listu najuticajnijih reklamnih slogana, napravljenu anketiranje više od sto profesionalaca iz oblasti marketinga, oglašavanja i brendinga. Evo prvih deset:
1.Got milk? (1993) California Milk Processor Board
2. Don’t leave home without it. (1975) American Express
3. Just do it. (1988) Nike
4. Where’s the beef? (1984) Wendy’s
5. You’re in good hands with Allstate. (1956) Allstate Insurance
6. Think different. (1998) Apple Computer
7. We try harder. (1962) Avis
8. Tastes great, less filling. (1974) Miller Lite
9. Melts in your mouth, not in your hands. (1954) M&M Candies
10. Takes a licking and keeps on ticking. (1956)Timex



Danas to sve izgleda malo drugachije..



